HTML

Kertanyád

Apró szösszenetek arról, milyen kínokat áll ki egy városlakó, ha szert tesz 2000 négyzetméter ugarra.

Friss topikok

  • fafaj: @EZA: kicsi hypót. (2009.04.09. 22:20) Rózsák I.
  • kadarm: kérdezhetek egy picit? most vettem kertészetben két tő rózsát, átültettem nagyobb cserépbe, jól me... (2008.07.01. 18:46) Rózsák II.

Linkblog

Díszhagyma - Allium satöbbius

2008.05.15. 19:54 fafaj


Mint amolyan városi ember, hagymát csak sütve, pácolva, 2 kilós hálóban, gumival összekötött csokorban láttam. Az, hogy ezek virágoznak is, valahol távoli emlékek voltak csak. Négy éves lehettem, amikor vidéki rokonainknál rácsodálkoztam egy virágzó vöröshagymára, megfogdostam a virágot és az azon szöszmötölő méhecske eléggé berágott ezen.



2007 tavaszán ültettem néhány díszhagymát a kertbe, aztán jött a rácsodálkozás: ezek szépek, nem macerásak, szaporodnak, meg lehet szárítani őket. Akkor még nem írtam fel a nevüket, pedig tudom, hogy ezeket az infókat valami füzetkében meg kell őrizni.
Szeptembertől márciusig lehet őket ültetni, fajtától függően 10-150 centi a magasságuk.

Ez volt a második hagymám (nemtudomnak hívom, gyönyörű ez a fémes színe):


Jelenleg ezek vannak:
Ivory Queen - ez fehér, és bokáig ér, de nagyon aranyos
Globemaster - ez lila, és 150 centis, kb kézilabda méretű
Christophii - ez is lila - ebből sok van
Aflatunense - ő is lila
Kb 30 darab hagymám van. Egyedül nem mutat, 4-5-öt kell egymás mellé ültetni. Valamivel érdemes megjelölni a helyüket, ha nem akarjuk felszedni a hagymát, nehogy egy jólirányzott ásómozdulattal derékba törjük nyárutón a karrierjüket.

Persze a hagymaszépség nem kizárólag a díszhagymáké... Itt van például ez a snidling:


Aztán ott vannak még a picik:
Jeannine - sárga, 25 centi
Ostrowskianum - bíbor, 25 centi
Stb, stb.

Azért ez is szép:
Allium cepa - vöröshagyma

Szólj hozzá!

Címkék: tapasztalatok növény díszhagyma allium

A bejegyzés trackback címe:

https://fafajta.blog.hu/api/trackback/id/tr44471521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása