HTML

Kertanyád

Apró szösszenetek arról, milyen kínokat áll ki egy városlakó, ha szert tesz 2000 négyzetméter ugarra.

Friss topikok

  • fafaj: @EZA: kicsi hypót. (2009.04.09. 22:20) Rózsák I.
  • kadarm: kérdezhetek egy picit? most vettem kertészetben két tő rózsát, átültettem nagyobb cserépbe, jól me... (2008.07.01. 18:46) Rózsák II.

Linkblog

Rózsák II.

2008.06.18. 21:56 fafaj

Június a rózsavirágzás főszezonja. Persze néha már májusban is nyílnak, az üvegházi, kereskedelmi forgalomba kerülő konténeresek még hamarabb is. Ilyenkor kezdődik a kertészeti nyár, és már előre lehet depresszióba esni attól, hogy hamarosan itt az ősz.
Most csodálkozhatunk el azon, hogy a sárga parkrózsának vett valami borzalmas téglaszínű, meg azon, hogy a katalógusok rózsáira valószínűleg a Photoshop is rásegített. Ettől még a mi rózsáink is szépek! Nem csak azért, mert a miénk, hanem azért, mert a rózsa alapvetően az.

Ilyenkor annyi az ápolási munka, hogy permetezni kell (rovarok és gombák ellen), valamit az elnyílt virágokat le kell vágni. (Az első ötleveles levélnél szoktam lemetszeni az elnyílt virágot.)
Ha az embernek sok rózsája van, akkor folyamatosan nyílik valami izgalmas a kertben.

Első virágzás után lehet szaporítani dugványról - azt azonban tudni kell, hogy nagy valószínűséggel más lesz a megeredt dugványunk, mint amiről vágtuk, hiszen saját tövén nő, nem pedig valami alanyon. Dugványozásnál le kell vágni egy 2-3 leveles részt az elvirágzott rózsáról, virág levág, alsó levelek levág, beszúr a földbe, befőttesüveg a tetejére, és lehet imádkozni. (Ez elsőre bonyolultnak tűnik, de nem kell vele annyit szöszmötölni.)

Utálom a narancssárga rózsákat. Meg a pirosakat. Mégis találok bennük folyamatosan valami szépet. Régebben úgy gondoltam, hogy a rózsa legyen rózsaszín!  Ma már inkább csak arra ügyelek, hogy a nagyon piros, nagyon narancs árnyalatokat elkerüljem, mert a kert többi részével nem passzolnának.

3 komment

Címkék: rózsa dugványozás

A bejegyzés trackback címe:

https://fafajta.blog.hu/api/trackback/id/tr18528000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kadarm 2008.06.28. 22:45:37

ugye a narancssárga az nem autentikus színváltozat? én sem kedvelem kicsit sem.

fafaj 2008.06.30. 18:50:41

Hát, a narancs nem kifejezetten "rózsaszín"...:-)

kadarm 2008.07.01. 18:46:47

kérdezhetek egy picit? most vettem kertészetben két tő rózsát, átültettem nagyobb cserépbe, jól meglocsoltam, de nagyon konyulnak. persze meleg is van, de az ugyanúgy vásárolt és átültetett vadszőlő jól bírja. már két tő rózsa kifagyott at élen, amit ősszel vettem és szinte minden más virág jól bírja a teraszon, eddig csak ez problémás. pedig a kedvencem. köszi:)
süti beállítások módosítása